..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Friday, February 24, 2012

Rintihan Hamba Di Malam Hari



Aku dengan hina ini...memohon kepada-Mu

Ya Allah Aku hamba hina
di hadapanMu, aku menyerah
dalam apa-apa jua ketentuanMu,
aku terima dan aku redha
biarpun apa ujian dan
cubaanMu buatku terasa perit,
aku cinta untuk merasa, menagih kekuatan
hanya kepadaMu
supaya ku mengerti dan merasa
setiap cubaan dan dugaan
kurniaanMu kepadaku, itulah tanda CINTA-MU buatku...

Ya Allah TuhanKu..
aku tidak mahu berjauhan denganMu,
aku tidak mahu sedikit ada jarak antara kita, aku inginkan perhatian dan kasihMu buatku sebesar-besarnya

Ya Allah TuhanKu..
jangan kurangkan rasa cinta
dan jua rindu ini buatMu,
aku bahagia dalam rindu bertemuMu,
aku cinta apa yang Engkau kurniakan buatku... aku cinta merasa nikmatMu
begitu manis bila asyik pada mengenangkanMu
Lekakan aku dalam nikmat membaca KalamMu
Cinta menyebut kalam suciMu al-Quran al-Karim
wahai Allah Tuhanku
Lekakan aku dalam alunan cinta ayat-ayatMu milikMu
biarkan aku lemas di dalamnya.

Ya Allah Tuhanku yang Mulia.. Engkau Tuhanku, Jangan pernah biarkan aku merasa selain pertolongan dan pengharapan hanya buatMu, Jangan pernah biarkan aku perlukan selain dari Kalam Mukjizat al-Quran Suci MilikMu....Allahu Rabbi........Aku RINDU.....untuk dekat denganMU...

HambaMu yang Hina disisiMu Wahai Tuhan yang Mulia!

No comments: