..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Saturday, August 9, 2014

BERTAQWALAH!

Berkata Ahli Ilmu dan Ahli tahqiq :

Jika Kaum muslimin dalam perang Uhud kenyataan nya kalah perang di sebabkan menyelisih perintah Rasulullah shallahu alaihi wa sallam saat beliau memerintahkan kepada pasukan pemanah untuk tetap di atas Gunung dan jangan meninggalkan Posisi nya sampai pertempuran selesai, Namun mereka melanggar dan turun dari posisi mereka hal inilah merupakan sebab kekalahan kaum muslimin hingga 70 orang terbunuh dan 70 orang di tahan.
Lantas bagaimanakah Orang yang melanggar perintah Allah dalam Hidup nya, dan melanggar perintah Rasulullah, sedang Allah adalah Tuhan kita dan raja kita, dan rasulullah adalah panglima dan guru kita.

Maka sesungguhnya Orang yang melanggar dan durhaka kepada Allah dan rasulnya maka tiada baginya melainkan kebinasaan, Musibah, bencana, kekalahan dan kerugian sedang di akhirat nanti adalah Adzab, siksa dan Hisab perhitungan.

Oleh itu maka takutlah kepada Allah wahai Hamba-hamba Allah, sebab orang yang takut kepada Allah maka Allah akan melindunginya, mencintai nya dan meridhai nya, sedang orang yang melanggar perintah Allah dan bermaksiat maka Allah akan menyiksanya, memperhitungkan nya, dan menimpakan bencana kepada nya.

seorang Ulama Berkata : " Takutlah kepada Allah, bila taqwa berdampingan di hati seseorang maka ia akan sampai kepada Allah,
Jawara itu bukan jagoan di jalanan, melainkan Orang yang taqwa kepada Allah itulah jawara dan jagoan sebenarnya.

Berkata imam Alhaddad : Barangsiapa yang menyia-nyiakan taqwa dan melalaikan nya, Maka balasan bermacam-macam penyesalan akan menimpanya. 



No comments: