..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Wednesday, November 23, 2011

Aku Tidak Punya Apa


Aku Tidak Punya Apa


Bersama Redha Maha Esa

Aku seorang hamba

Dinamakan hamba,

Penuh kekurangan dan hina diri

Yang berjalan penuh dengan percikan dosa

Berjalan menuju kematian

Membawa lumpur mengotorkan alam barzakh

Sedang di saat kematian

tiada tara sakitnya

Memikul berjuta-juta dosa

Tidak terhitung

Tidak berbilang

Akankah ada suatu masa

Sunyi dari membina bata-bata dosa

Lailahaillallah

Akan adakah hambaMu seperti ini

Tiada kuntuman cinta buatMu

Memekarkan sebutan namaMu setulusnya

Dengan berbekalkan hatiku yang kotor ini

Mampukah aku melakarkan sebuah Istana cinta tulus buatMu

Namun bukan hanya itu

Malah buat hamba yang tulus mencintaiMu

Jauh sekali dia buatku

Walau hanya dalam bayangan

jua kejutan mimpi

Terlalu jauh dari berdekatan

Aku begitu hina denganMu

Aku sangat lemah di hadapanMu

Jika ada hamba yang paling berdosa

Itulah aku

Diriku diselaputi dengan kotoran dosa

Allahu Akbar

Engkau lihatlah aku

Diri penuh dosa dan hina

Layakkah Insan berdosa seperti ku berada di hadapanMu

Berhakkah aku berada dalam pandanganMu Ya Allah

Adakah ruang untukku berada dalam rahmatMu ya Allah..

Aku tidak punya apa

Aku hanya ada dosa buatMu

Juga berbuat kelupaan padaMu

Itukah tiket untukku menuju kematian

Menjamin nasib aman di sana

Aku tidak punya apa untuk dibawa ya Allah

Hanya harap dan rahmatMu dengan nasib apa di sana

Bila ku berjalan

Engkau memandang

Itulah aku

Seorang hamba penuh dengan Dosa-dosa kehidupan!


P/s: Usah merasa berjauhan dengan Allah Taala. Dia sentiasa ingin mendengar rintihan dan sesalan hamba-hambaNya, Dia sentiasa merahmati hambaNya.

No comments: