..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Saturday, March 22, 2014

AHLI 'ILMU

Ahlul Ilmi (Para Ulama) telah sepakat Bahwa Tidak ada yang lebih bermanfaat bagi para penuntut Ilmu dan bagi para muslim daripada mengatur Waktu nya.

dengan Mengatur waktu manusia dapat menyelesaikan pekerjaan yang besar dalam masa yang singkat, terutama bagi penuntut Ilmu, Jika ia mengatur waktu nya maka waktu itu menjadi berkat, sehingga ia dapat memetik faedah yang banyak, Banyak para penuntut tidak mengindahkan cara seperti ini, sehingga waktunya sia-sia dan terabaikan, masa umurnya sia-sia tidak memberikan manfaat.

Waktu itu adalah hal yang paling berharga yang di miliki oleh insan, jika waktu telah terlewatkan maka ia tak akan kembali lagi. Oleh itu gunakan Waktu dengan Taat kepada Allah niscaya engkau akan dapati Pahala nya di sisi Allah dengan pahala yang besar.

Waspadalah dengan kewaspadaan yang Penuh,menggunakan Waktu mu bermaksiat kepada Allah, menyelisih perintah nya, maka engkau menjadi celaka serta menyesal, akan datang kepada mu saat-saat yang di penuhi Oleh Dosa sebagai kerugian di hari kiamat kelak, saat itu engkau berharap seandai nya pada saat-saat itu di gunakan sebagai keta'atan.

Ketuklah hati sesorang dengan mengakatakn kepada nya, Sesungguhnya kehidupan dunia ini hanyalah sekejap dan sesaat.

barangsiapa yang hari-harinya di sibukkan dengan kebaikan maka ia akan berbuah kebaikan, Jika tidak maka ia akan di sibukkan dengan kerugian.

Raihlah kesempatan Waktu mu Maka Tuhan mu akan ridha kepadamu

1 comment:

m-info said...

ceramah AA Gym dapat didownload di moganinfo.blogspot.com