..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Monday, October 28, 2013

Aku Tidak Punya Apa




 Aku Tidak Punya Apa

Bersama Redha Maha Esa
Aku seorang hamba
Dinamakan hamba itu 
Hina diri
Yang berjalan penuh dengan percikan dosa
Berjalan menuju kematian
Membawa lumpur mengotorkan barzakh
Sedang dalam kematian
tiada tara sakitnya
Memikul berjuta-juta dosa
Tidak terhitung
Tidak berbilang

Akankah ada suatu masa
Sunyi dari membina bata-bata dosa
Lailahaillallah
Akan adakah hambaMu seperti ini
Tiada kuntuman cinta buatMu
Memekarkan sebutan namaMu setulusnya
Dengan berbekalkan hatiku yang kotor ini
Mampukah aku melakarkan sebuah Istana cinta tulus buatMu
Bukan hanya itu
Malah buat hamba yang tulus mencintaiMu
Jauh sekali dia buatku
Walau hanya dalam bayangan
jua kejutan mimpi
Terlalu jauh dari berdekatan

Aku begitu hina denganMu
Aku sangat lemah padaMu
Jika ada hamba yang paling berdosa
Itulah aku
Diriku diselaputi dengan kotoran dosa
Hinaan leka
Lupa kepadaMu
Allahu Akbar
Engkau lihatlah aku
Diri penuh dosa dan hina
Layakkah Insan berdosa seperti ku berada di hadapanMu
Berhakkah aku berada dalam pandanganMu Ya Allah
Adakah ruang untukku berada dalam rahmatMu ya Allah..

Aku tidak punya apa
Aku hanya ada dosa buatMu
Juga berbuat kelupaan padaMu
Itukah tiket untukku menuju kematian
Menjamin nasib aman di sana
Aku tidak punya apa untuk dibawa ya Allah
Hanya harap dan redha dengan nasib di sana
Bila ku berjalan
Engkau memandang
Itulah aku
Seorang hamba penuh dengan Dosa-dosa kehidupan!

“Aku Hamba Berdosa”


No comments: