..:: Al-Quran:::..

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam... kerana diammu itu adalah salah satu bukti cintamu padanya...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya.

-al-'Asyiq


قُلْ سِيْرُوا فِى الَأَرْضِ فَانْظُرُوْا كَيْفَ بَدَأَ الخَلْقَ



" Tanda Kita kasih Kepada al-Qur'an Ialah Dengan Kita Membacanya, Beramal Dengannya, Memahami Tuntutan, Menjunjung Suruhan dan Meninggalkan Larangan-Nya.."

"...Sesungguhnya Allah Tidak Melihat Kepada Jasad dan Tidak Juga Kepada Rupa Paras Kamu, Tetapi Allah Taala Memandang Kepada Hati Kamu.." - Hadis Rasulullah SAW.

::..Baca dan Cintai al-Quran & Buku Demi RedhaNya Supaya Tergolong Dalam Orang-Orang Yang Berfikir..::

`::: HaDis :::


click to create your glitter text

Rasulullah SAW bersabda: " Barangsiapa yang menempuh jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan memberi kemudahan baginya menuju syurga.."

~ Mutiara kata al Hikmah ~

" Allah menurunkan rahmat ilmu melalui lapar dan berpuasa. Sebaliknya kejahilan terjadi akibat perut yang sentiasa kenyang."

Sunday, January 5, 2014

Aku Cinta….

Adikku..
Walaupun tidak selalu aku meluah kata
Mungkin hanya sekali
Jika kau ingat
Aku pernah mengatakan
Aku sayang… Aku rindu .. Aku cinta Kalian
Namun kata-kata itu belum menggambarkan cinta yang benar
Pada ku buat mu
Namun dalam doa ku.. AKu sering dan tidak lupa menyebutkanmu..
Aku sayang …
Kerana itulah aku tidak sering lupa mengingatkan mu
Solat di awal Waktu
Jangan pernah meninggalkan membaca al-Quran walaupun sekali
Solat berjemaah itu penting
Mungkin kau belum mengerti adikku…
Namun kelak aku akan faham,
Lalu kau akan mengiyakan benarnya kata-kata ku ini…
Walau terkadang aku menangis kerana mu
Menangis kerna sayang kau kan terluka
dan tersakiti oleh penyakit dunia
kerna dalam aku bimbangkan diri kalian
aku juga bimbangkan diri ku juga
kerana itulah
lantas aku ingin mengajak kalian
supaya ayuh ke mari dalam genggaman tangan ku
agar kau bisa menjadi Imam bagi ummah kelak
Bukan aku yang membuat kalian
Tetapi aku mahu tunjukkan sesuatu yang istimewa
Buat kalian….
Kerna ku sayang…
Terlalu sayang..
Jika bila aku sudah tiada lagi
Inagtlah selamanya pesan kakakmu ini…
“Jagalah solat mu”
Wahai adik-adik ku yang ku sayangi

Kerana ALLAH SWT. 



Semoga menjadi Khalifah yang disukai ALLAH SWT. 

No comments: